woensdag 24 december 2014

Ken je dat gevoel? Dat je jezelf even helemaal in de weg zit?

Goedenavond,

Vandaag had ik echt een baaldag. Heel mijn planning liep in de soep waardoor ik mezelf echt in de weg zat.

Ik was van plan om naar de stad te gaan om de laatste kerstcadeautjes te scoren, boodschappen te doen en lekker te sporten. Maar wat was nou het geval.. Ik moest wachten op de postbode die een pakketje kwam brengen tussen 12.30 - 16.30 uur. Echt al een tijd waarvan je denkt, hmm wat kan ik ermee. Ja, je kunt dan wel wat dingen in huis doen maar toch zit je eigenlijk maar "nutteloos" te wachten.

Dat wachten ging over in ergeren. Half vijf was verstreken en er was nog geen postbode geweest. Toen dacht ik nog 'arme man/vrouw, het is natuurlijk ongelooflijk druk zo net voor de feestdagen met iedereen die online dingen besteld heeft.' Om half zeven was de maat vol, ik wilde weten waar ik aan toe was. PostNL gebeld, eerst nog netjes gezegd dat ik er begrip voor heb dat ze het zo druk hebben maar dat ik iets van een indicatie wilde hebben van hoe laat hij dan zou kunnen komen. Mevrouw van PostNL: "ja mevrouw, ik kan u geen tijd geven. Wel kan ik u zeggen dat hij een vroeg dienst heeft en zo klaar is, dus het zal niet heel lang meer duren. Zijn shift is niet afgelopen tot zijn bus helemaal leeg is."

Alsof dat nog niet vervelend genoeg was, bleef vriendlief ook doorgaan over het feit dat hij heel graag een nieuw geurtje wil en zei dat hij deze na kerst ging kopen (hij had het ook al als suggestie geopperd als kerstcadeau maar ik zei hem dat ik dat te duur vond).Waarop ik dacht prima, dan kan ik hem mooi verrassen, want die heb ik TOCH voor hem gekocht. Toen hij zei dat hij er morgen (de dag van kerstavond) nog even voor naar de stad zou gaan, brak mijn klomp. "Fijn, daar gaat mijn verrassing!" was mijn antwoord. Hij moest er eigenlijk wel heel hard om lachen aangezien ik ook al een cadeautje per toeval had geraden. Op dat moment kon ik er iets minder om lachen, het moment van chagrijnig zijn was bereikt.

Intussen was het 20.00 uur en ik had nog steeds geen postbode gezien. Ik dacht: 'barst maar' nu ga ik toch echt naar de stad aangezien die (gelukkig met een extra koopavond) nog maar een uurtje open is en ik toch echt nog even de laatste dingen wilde halen. Wanneer ik net mijn jas aan wil trekken gaat de bel (zul je altijd zien). De postbode! Wauw, he made it! Eindelijk mijn pakketje binnen!

Er verscheen weer een lichte glimlach op mijn gezicht. Uiteindelijk toch maar snel mijn sportoutfit aangetrokken en in die outfit naar de stad geracet. De cadeautjes kunnen scoren die ik nog wilde en daarna toch snel door naar de sportschool.

In de sportschool heb ik de dames van 'getoutofyourfatsuit' gespot. Super leuk! Had vanmiddag al op Facebook gelezen dat ze vanavond bij TrainMore in Eindhoven zouden zijn maar had niet verwacht ze nog te treffen. In de kleedkamer nog een compliment gegeven door te zeggen dat het ontzettend leuk is om ze te volgen.

Eenmaal thuis lekker gedoucht en nog even met mijn vriend gebeld en mijn excuses aangeboden voor mijn eerdere chagrijnige reactie. Uiteindelijk konden we er samen toch wel om lachen.


Nu mediteren en dan lekker slapen met toch wel een redelijk voldaan, ontspannen gevoel!

Slaap lekker! En fijne feestdagen natuurlijk!

P.S. wat doe jij als je jezelf even in de weg zit? Ik hoor graag tips!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten