donderdag 4 december 2014

Zorg voor je innerlijke zelf



Goedemiddag!

Jezelf belangrijk vinden omvat meerdere aspecten. Een aspect daarvan is goed voor jezelf zorgen. Dit kan uiterlijke verzorging zijn maar innerlijke verzorging is zeker zo belangrijk! Daarmee doel ik op gezonde voeding. Nu wil ik deze blog niet alleen om gezondheid laten draaien maar dit wil ik wel zo nu en dan aanhalen. Dit door middel van een wekelijks smoothie recept. Ik ben een slechte fruiteter, altijd al geweest, toch weet ik dat dit een belangrijke bijdrage heeft aan een goed immuunsysteem, je fit voelen en je energielevel. Daarom maak ik bijna dagelijks een smoothie, vaak met groente en fruit maar ook weleens met alleen fruit. Deze neem ik vaak mee naar mijn werk, omdat ik in de horeca werk eet ik vaak al vroeg waardoor ik rond een uur of acht à negen alweer honger heb. Mijn collega's keken me in het begin een beetje vreemd aan maar nu zijn ze het wel gewend. Mijn baas vindt het nog weleens leuk om me ermee voor de gek te houden. Zo had ik afgelopen week een smoothie met rood fruit mee en toen ik een slok nam beweerde hij dat mijn tanden helemaal rood waren. Nou neem ik zoiets natuurlijk niet meteen aan, maar nadat mijn bedrijfsleidster hetzelfde zei ben ik toch maar even een kijkje gaan nemen in de spiegel, haha. Uiteraard was er niets aan de hand maar goed, hebben zij hun lolletje ook weer gehad. Terug naar de reden voor deze post! Sinds ik dus bijna dagelijks smoothies ben gaan drinken voel ik me een stuk fitter! Ik heb meer energie en ben minder vatbaar voor verkoudheid e.d. waar ik normaal wel snel last van had. Ik zeg win-win! Het lijkt misschien veel werk maar dit is het totaal niet! Als je geen blender in huis hebt kun je ook gewoon een staafmixer nemen, dit zorgt nog voor minder afwas ook ;)

Het recept voor deze groene smoothie:
- een kiwi
- een peer
- een stengel bleekselderij
- een handje vol verse bladspinazie
- een scheutje water
Dit recept kun je ook combineren met wat powerfoods voor een extra boost!

Heb je zelf een lekker recept? Deze hoor ik graag van je, vind het altijd leuk om iets nieuws uit te proberen!

Fijne avond nog!

2 opmerkingen:

  1. Klinkt goed! Ik vind de combinatie van kiwi, peer en spinazie altijd erg lekker :)

    Afgelopen zaterdag heb ik een ontgiftende groene smoothie gemaakt, ook echt een aanrader --> http://www.befitandfashionable.com/aanrader-your-superfood-mix/

    Liefs,
    Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke reactie Anouk! Bedankt voor de tip, ga hem zeker een keer uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen