maandag 19 januari 2015

Creatief in de keuken

Goedenavond,

Dit keer eens iets anders dan een smoothie. Vanavond maakte ik een soort van misosoep maar dan anders. Een eigen creatie die ik graag met jullie wil delen. Het was echt heel erg lekker en ontzettend makkelijk om te maken!


Ik had niet veel honger vanavond maar na een goede workout moet je toch ook goed eten. Ik had wat inspiratie, daarom koos ik voor dit gerecht.


Ingrediënten:
- 1 kipfilet
- 1 rode ui
- een paar champignons
- broccoliroosjes (ik heb ze uit de diepvries gebruikt)
- een goede theelepel sambal
- 2 kippenbouillon blokjes
- noodles
- 1 ei

Bereiding:
Snijd de kipfilet in dunne plakjes. Snijd ook alvast de champignons in schijfjes en de rode ui in grove stukken. Zet 1 liter water in een middelgrote pan op het vuur. Wanneer het water kookt voeg je de bouillonblokjes toe. Als de bouillonblokjes volledig opgelost zijn voeg je de kipfilet toe. Vrijwel meteen voeg je de broccoliroosjes er ook aan toe. Kook intussen in een aparte pan 1 ei medium. Voeg de champignons en ui toe aan de kipfilet en broccoli. Als laatst voeg je de sambal en de noodles toe, de noodles moeten 2 minuten koken. Schep de soep in een kom. Snijd het ei door midden en leg het bovenop. Om het af te maken heb ik er nog wat peper aan toegevoegd.

Smakelijk!

Liefs,
Maxime

Geen opmerkingen:

Een reactie posten