vrijdag 23 januari 2015

Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken.

Zoals het spreekwoord luidt moet je een gegeven paard niet in de bek kijken. Je moet blij zijn met wat je krijgt en dat ben ik dus ook.Voor kerst kregen wij van onze docent allemaal een cadeautje. Dit cadeautje was een link of een bericht dat nuttig kan zijn voor je blog. Met dit cadeautje had ik echter nog niets gedaan.. Tot aan gisteren.

Het bericht dat ik heb gekregen heb heeft me een andere kijk gegeven. Ik neem jullie even mee in het bericht dan wordt het duidelijk.

Iedereen wil zich goed voelen en een zorgeloos, happy leven leiden. Een liefdevol leven hebben met een leuke relatie en goede seks. Daarnaast willen we er ook nog eens goed uitzien en het financieel goed hebben. Wie wil dat nou niet?!

Maar wat houdt dat nu eigenlijk in? Je kunt er niet vanuit gaan dat dit aangewaaid komt. De vraag in deze is dus: Wat heb je ervoor over?

Het bereiken van zo'n lifestyle gaat niet zonder slag of stoot. Ben je bereidt om de 'klappen' die je onderweg tegenkomt op te vangen? Ben je bereidt om teleurgesteld te worden en weer op te krabbelen? Ben je bereidt om er hard voor te werken, ook als dit een 60urige werkweek inhoudt? Ben je sterk genoeg om dit allemaal te doorstaan om je doel te bereiken?

Ze zeggen dat wanneer je iets heel graag wilt je het sneller zult behalen. Dit klopt in zekere zin. Als je de juiste drive hebt, vastberaden bent en gemotiveerd kom je al een heel eind. Maar er is een verschil tussen iets willen en hopen of bereid zijn om er offers voor te doen. Te vallen en steeds weer op te staan en door te gaan. Hier is kracht voor nodig!
Mark Manson: "Nothing good in life comes easy," we've been told that a hundred times before. The good things in life we accomplish are defined by where we enjoy the suffering, where we enjoy the struggle. 
If you want the benefits of something in life, you have to also want the costs. If you want the six pack, you have to want the sweat, the soreness, the early mornings, and the hunger pangs. If you want the yacht, you have to also want the late nights, the risky business moves, and the possibility of pissing off a person or ten. 
If you find yourself wanting something month after month, year after year, yet nothing happens and you never come any closer to it, then maybe what you actually want is a fantasy, an idealization, an image and a false promise. Maybe you don't actually want it at all. 

De vraag die je jezelf zou moeten stellen is dus: Wil je het echt en wat ben je bereidt hiervoor op te geven?

Dit artikel vond ik zeer inspirerend omdat ik er nooit zo direct bij stil heb gestaan. Ik doe dit soort dingen zonder erover na te denken. Ik ben een enorme doorzetter. Als ik iets echt graag wil zet ik mijn tanden erin en geef ik niet op! Dat kan me veel bloed, zweet en tranen kosten maar ik wil koste wat het kost mijn doel bereiken. Jij bent de enige die dit kan doen, niemand anders.

Als je iets echt graag wil, zet je dan volledig in, geef 200% en geef niet op ook al krijg je tegenslagen!

Het hele artikel is hier te lezen voor de mensen die geïnteresseerd geraakt zijn.

Liefs,
Maxime

Geen opmerkingen:

Een reactie posten