woensdag 14 januari 2015

Voortgang meditatie

First of all, shame on me! Op maandag 15 december 2014 postte ik een blog over meditatie en dat ik dit 21dagen zou gaan doen. Het is nu 30 dagen later en ik heb vandaag pas de 13e sessie gedaan.. Oeps!

Zoals ik al in mijn meditatie post beschreef, ging ik het een kans geven maar is het niet zo mijn ding. Ik heb nu ondervonden dat het op zich heel rustgevend en inspirerend is. Prima dus. Alleen merk ik dat ik moeite moet doen om me ertoe te zetten. Dat is minder.

Iedere sessie van Deepak Chopra en Oprah, begint met een inleiding, een kort verhaaltje. Hierbij moet je je gedachten op dat onderwerp zetten, letten op je ademhaling en tot rust komen met niets anders in je gedachten dan dat onderwerp. Daarna krijg je een mantra te horen die je moet blijven herhalen (ongeveer een kwartier lang). Dat is dus het punt waar het voor mij mis gaat.

Ik vind het super interessant om inspirerende dingen te horen. Dingen te horen waar je op moet letten in je leven om een beter en gelukkiger mens te zijn. Maar daar krijg ik juist energie van. Om dan daarna 15 minuten stil te liggen om te hummen en de mantra te herhalen past gewoon niet bij mij. Ik lig dan op mijn bed, denkend aan wat ik allemaal in die tijd zou kunnen doen. Uiteraard maak ik de sessies wel af maar ik zie het meer als een inspirerende boost dan iets wat me echt kalmeert of ontspant.

Wel zou ik iedereen aanraden op het op zijn minst een keer te proberen. Wellicht helpt het voor jou wel om volledig te ontspannen!


Hierbij wat inspirerende woorden die ik uit mijn meditatiesessies tot nu toe heb gehaald:




Liefs,
Maxime

Geen opmerkingen:

Een reactie posten