vrijdag 9 januari 2015

Wat ik minder mooi vind aan mezelf.

Mij is gevraagd om ook eens iets over mezelf te schrijven waar ik minder tevreden mee ben of minder mooi vind aan mezelf. Tja, dan moet ik met de spreekwoordelijke 'billen bloot'… Ik heb sowieso een heel kritisch zelfbeeld, iets waar ik ook aan werk, hihi.

Qua uiterlijk:

We hebben allemaal wel iets wanneer je in de spiegel kijkt, waarvan je denkt, dat zou ik liever anders hebben. Zo heb ik dat ook.

Wat ik minder mooi aan mezelf vind zijn mijn bovenbenen en billen. Ik heb (zacht uitgedrukt) een vollere derrière om het maar even netjes te verwoorden. Toen ik klein was, was ik altijd aan de magere, dunne kant maar heb altijd billen gehad en daar was ik toen trots op! Maar we worden allemaal iets ouder en als ik aankom, zit het meteen daaraan. Dat is minder.

In de sportschool doe ik dan ook mijn uiterste best om daar iets aan te veranderen. Met de nodige squats, burpees, hip thrusts en mountain climbers hoop ik resultaten te boeken voor mooiere, strakkere billen en bovenbenen.

Qua innerlijk:

Qua innerlijk vind ik het vervelend dat ik af en toe heel fel en direct kan reageren. Ik probeer er heel erg op te letten en het is zeker al een stuk minder geworden. Maar af en toe wil het nog weleens voorkomen dat ik fel reageer. Meestal een momentopname en bedoel ik het niet zo. Dit probeer ik dan ook vrijwel meteen te zeggen dat het niet op die manier bedoeld was. Mensen die mij beter kennen weten dat ik het niet zo bedoel maar voor collega's (zeker als ze nieuw zijn bijvoorbeeld) kan dit nog weleens bitchy overkomen.

Het belangrijkste hieraan vind ik dat ik me ervan bewust ben en daarom probeer zorgvuldig mijn woorden te zoeken in plaats van meteen te reageren. Maar hé, ik ben ook maar een mens, dus het wil nog weleens voorkomen dat het er toch op een bepaalde manier uitfloept.

Niemand is perfect, en dat is prima, dat maakt ons juist mooi :)


Liefs,
Maxime


Geen opmerkingen:

Een reactie posten